Veelgestelde vragen

Zit je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op.

Algemeen

Waarom shoppen via Gezondheidsnet Voordeel?
Via Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl bespaar je bij honderden webwinkels op je aankopen. Het enige dat je hoeft te doen is via de site naar een aangesloten webwinkel te surfen. Binnen 4 uur na je aankoop wordt je korting automatisch op jouw persoonlijke account bijgeschreven. Je ontvangt ook een e-mail ter bevestiging.
Zorg altijd dat je bent ingelogd voordat je doorklikt naar de webshop van je keuze.

Hoe kan ik gebruik maken van Gezondheidsnet Voordeel?
Meld je nu gratis aan via Facebook, Google of registreer je met je emailadres en wachtwoord.

Zijn de kortingen geldig i.c.m. eventuele acties van de webshops?
Ja, alle kortingen staan los van de aanbiedingen bij de webshops. De korting wordt berekend over de orderwaarde of je ontvangt een vast bedrag. Zo kun je dus profiteren van dubbele kortingen tijdens een uitverkoop of speciale aanbieding.

Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Wij gaan zeer vertrouwelijk met jouw gegevens om en verstrekken deze niet aan derden. De verzamelde persoonsgegevens worden behandeld conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Je ontvangt dus geen spam of ongewenste email. 

Wat zijn cookies en waarom maakt Gezondheidsnet Voordeel daar gebruik van?
Cookies zijn eenvoudige kleine tekstbestanden die worden opgeslagen op de harde schijf of in het geheugen van je computer. Cookies kunnen jouw computer of de bestanden die op je computer staan niet beschadigen. Wij maken gebruik van tijdelijke cookies. De informatie die via deze cookies wordt verkregen, wordt 60 dagen na jouw laatste bezoek automatisch verwijderd. Cookies worden bijvoorbeeld gebruikt om bij te houden welke producten je in je winkelwagentje hebt liggen of om de voorkeuren die je hebt ingesteld voor een bepaalde dienst of webpagina vast te leggen. 

Hoe blijf ik op de hoogte van acties van webwinkels?
Via de nieuwsbrief van Gezondheidsnet Voordeel houden wij je op de hoogte van de leukste acties bij de webshops

Account

Hoe kan ik een account aanmaken?
Maak eenmalig een account aan via Facebook, Google of registreer je met je emailadres en wachtwoord.

Shoppen met korting

Hoe krijg ik korting op mijn online aankopen?
Wanneer je bent ingelogd en via de links op onze site naar de webshop van jouw keuze gaat om je aankoop te doen, registreren wij de aankoop en schrijven we de korting bij in jouw account. Bij elke transactie ontvang je een email ter bevestiging.

Moet ik altijd zijn ingelogd om korting te krijgen op mijn aankoop?
Ja, alleen wanneer je bent ingelogd en klikt op de links op onze website kunnen we jouw aankoop registreren en de vermelde korting geven. Zonder inloggen is registratie van jouw aankoop niet mogelijk en kunnen wij geen korting geven.

Wanneer wordt mijn aankoop in 'Mijn account' getoond?
Je korting wordt in principe binnen 4 uur getoond in jouw account. De aankoop moet dan nog wel worden goedgekeurd door de betreffende webshop. Na goedkeuring door de webwinkel kun je, bij voldoende tegoed in je account, de korting laten uitbetalen. Bij elke aankoop in je account staat aangegeven welke status de aankoop op dat moment heeft.

Waar kan ik met korting shoppen?
Je krijgt korting op aankopen bij alle aangesloten webshops. Klik hier voor een overzicht van alle aangesloten webshops. Bij elke webshop staat aangegeven hoeveel korting je per aankoop van ontvangt.

Hoeveel korting krijg ik op mijn online aankopen?
De korting varieert per webwinkel en soms zelfs per type product of dienst. De door Gezondheidsnet Voordeel verstrekte korting (een vast bedrag per aankoop of een percentage van het totale aankoopbedrag) staat aangegeven bij de informatie over de webshop. De korting wordt berekend over het totale aankoopbedrag exclusief BTW en verzendkosten. 

Bij sommige shops staat de korting vermeld in punten. Hoe werkt dat?    
Het aantal punten dat je bij deze webshops ontvangt is afhankelijk van het aankoopbedrag. 1 punt vertegenwoordigt een waarde van € 0,01. De waarde van je verdiende punten in Euro's kun je altijd terugzien in "mijn account" na registratie van je korting.

Krijg ik op al mijn aankopen korting?
In principe wel, maar er zijn enkele uitzonderingen. Check daarom altijd de informatie van de webwinkel op Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl.nl om te zien of de korting van toepassing is op het gehele assortiment van de webshop. Verschillen de kortingen per productgroep, dan wordt dit bij de informatie over de shop weergegeven. Staat er slechts één kortingspercentage of -bedrag vermeld en geen verdere bijzonderheden? Dan geldt de korting voor het gehele assortiment van de webshop. De korting wordt berekend over het totale aankoopbedrag exclusief BTW en verzendkosten.

Betaal ik meer als ik via deze site mijn online aankopen doe?
Nee, je bent juist altijd voordeliger uit! Als je rechtstreeks bij de betreffende webshop een aankoop zou doen, betaal je dezelfde prijs. Wij geven juist extra korting op de prijs van de webshop.

Krijg ik korting over het totale aankoopbedrag als ik producten retourneer?
Nee, bij het retourneren van een deel van de bestelling wordt de korting aangepast. Er wordt korting gegeven over het bedrag waarvoor daadwerkelijk wordt aangekocht. In enkele gevallen komt de korting bij aanpassing van de order of retournering van een deel van de aankoop in z'n geheel te vervallen. Wordt de gehele bestelling geretourneerd? Dan vervalt ook de gehele korting.

Kan ik gebruik maken van een kortingscode en tevens de korting ontvangen?
Ja, maar wij adviseren om alleen gebruik te maken van kortingscodes die worden vermeld op deze website. Kortingscodes van andere bronnen worden niet ondersteund, waardoor de korting van Gezondheidsnet Voordeel in sommige gevallen komt te vervallen.

Zijn mijn account op Gezondheidsnet Voordeel en mijn account bij de aangesloten webshops hetzelfde?
Nee, je account bij Gezondheidsnet Voordeel staat geheel los van je accounts bij de aangesloten webshops.

Als ik twee aankopen doe bij dezelfde webwinkel, moet ik dan terugkomen naar Gezondheidsnet Voordeel om weer korting te krijgen?
Ja, om korting te krijgen moet je bij elke (nieuwe) aankoop via deze website doorklikken naar de webshop van je keuze. Je kunt wel meerdere producten tegelijk bestellen en korting krijgen, zolang het dezelfde order betreft. Is je bestelling bij de betreffende webwinkel afgerond? Ga dan opnieuw via Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl naar de betreffende webwinkel om een nieuwe order aan te maken en (opnieuw) te profiteren van de extra korting.

Het kortingsbedrag voor mijn aankoop is incorrect. Hoe kan dit?
Voor aankoopbedragen en het berekenen van de korting zijn wij afhankelijk van de betreffende webshop. In de meeste gevallen wordt de korting berekend over het aankoopbedrag exclusief verzendkosten en BTW. Hierdoor kan het aankoopbedrag in je account lager zijn dan het bedrag dat je daadwerkelijk aan de webwinkel hebt betaald. Klopt jouw korting (berekend over het aankoopbedrag exclusief BTW en andere bijkomende kosten) niet? Je kunt hiervoor het online supportformulier gebruiken. Houd je aankoopbewijs ook bij de hand. Wij gaan dan uitzoeken waarom het kortingsbedrag incorrect in je account staat.

Wat is de betekenis van de statussen van mijn aankopen?
Bij elke aankoop in je account staat de status van de aankoop vermeld. Er zijn verschillende statussen mogelijk: 

  • In afwachting: je aankoop is geregistreerd, maar moet nog worden gekeurd door de webshop
  • Afgekeurd: je aankoop is niet goedgekeurd door de webshop (bv. door annulering, retourzending of anders) 
  • Goedgekeurd: je aankoop is goedgekeurd door de webshop en kan, indien het minimum uitbetalingbedrag is bereikt, worden uitbetaald 

De status van een aankoop wordt automatisch gewijzigd, zodra wij een wijziging ontvangen van de betreffende webshop.

De status van mijn aankoop is nog steeds 'In afwachting'. Wanneer wordt deze goedgekeurd?
Aankopen krijgen de status goedgekeurd zodra de betreffende webshop de aankoop heeft goedgekeurd. Hoe lang dit duurt, verschilt per webshop. Sommige webshops keuren de aankopen binnen enkele dagen, terwijl het bij andere webshops enkele weken kan duren.

Waarom is de korting voor mijn aankoop afgekeurd?
Soms wordt de korting voor een aankoop door de betreffende webshop afgekeurd. Wellicht heb je je  bestelling geretourneerd, tussentijds gewijzigd of geannuleerd. Wanneer dit niet het geval is kun je hiervoor het online supportformulier gebruiken. Houd je aankoopbewijs ook bij de hand. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop is afgekeurd. Let op: de korting is nooit gegarandeerd. Wij doen er alles aan om je korting alsnog te claimen, maar we kunnen dit niet helaas garanderen. 

Waarom is mijn aankoop niet zichtbaar in mijn account?
Is een aankoop na 4 uur niet geregistreerd in jouw account? Check dan of je aan de volgende voorwaarden heeft voldaan: 

  • Je bent via de link op Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl naar de betreffende webshop gegaan en je hebt je bestelling geplaatst
  • De bestelling/order is niet gewijzigd en je hebt geen contact gehad met de webshop om de bestelling aan te passen of te annuleren. Bij wijziging van de bestelling kan het namelijk zijn dat de webshop een nieuwe order aanmaakt en de registratie via de eerdere aankoop komt te vervallen
  • De instellingen op jouw computer voldoen aan de gestelde eisen
  • Je aankoop voldoet aan de algemene voorwaarden van de webshop 

Heb je aan bovenstaande voorwaarden voldaan en is een aankoop niet zichtbaar in jouw account? Wanneer dit niet het geval is kun je hiervoor het online supportformulier gebruiken. Houd je aankoopbewijs ook bij de hand. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop niet is geregistreerd in je account.

Hoe kan ik een niet-geregistreerde aankoop melden?
Wanneer een aankoop na 4 uur niet zichtbaar is in je account, dan kan het zijn dat er iets mis is gegaan met de registratie. We willen graag voor je uitzoeken wat het probleem is. Je kunt hiervoor het online supportformulier gebruiken. Houd je aankoopbewijs ook bij de hand. Wij zoeken dan uit waarom de aankoop niet is geregistreerd in je account.

Ik heb een vraag en/of klacht over een product dat ik via Gezondheidsnet Voordeel heb gekocht. Wat moet ik doen?
Aankopen worden gedaan bij de aangesloten webshops. Wij verkopen zelf geen producten en kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor producten die worden geleverd door derden. Bij vragen en/of klachten over aangekochte producten verwijzen we je dan ook door naar de betreffende webshop. Neem contact op met de webshop om het probleem op te lossen.

Hoe vind ik mijn favoriete webshops snel terug op Gezondheidsnet Voordeel?
Plaats webwinkels, die je graag nog eens wilt bezoeken, in je persoonlijke lijst met Favoriete shops op Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl en je vindt ze altijd snel terug. Hoe doe je dit? Op de kortingspagina van elke aangesloten webshop staat bovenin, direct rechts van de naam van de webshop, het 'favorieten' icoon. Klik op dit icoon en de shop wordt toegevoegd aan jouw persoonlijke lijst met favoriete webshops. Een overzicht van je favoriete shops vind je vervolgens in je account op Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl (‘Favorieten’).

Snel op categorie op shops zoeken op Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl kan ook met de zoekfunctie rechtsboven in het scherm of ga naar het alfabetisch overzicht van de webwinkels. 

Kortingscodes en acties

Wat is een kortingscode?
Met kortingscodes kun je geld besparen op uw online aankopen. Een kortingscode vertegenwoordigt een bepaalde korting in euro's of een kortingspercentage. 

Hoe werkt een kortingscode?
Gebruik maken van een kortingscode en minder betalen voor je online aankopen is heel simpel. Als je online een bestelling plaatst, wordt tijdens het plaatsen van de order gevraagd of je een kortingscode - ook wel actiecode, vouchercode, promotiecode of voordeelcode genoemd - hebt. Vul de kortingscode hier in en de korting wordt direct in mindering gebracht op het totale orderbedrag. Deze korting ontvang je dus rechtstreeks bij je bestelling in de webshop. 

Waar vind ik kortingscodes en acties op Gezondheidsnet Voordeel?
Alle kortingscodes en acties vind je hier. Met de zoekbox op deze pagina kun je makkelijk zoeken naar beschikbare kortingscodes en acties. De beschikbare kortingscodes en acties staan ook vermeld bij de betreffende shop in het overzicht met webshops. 

Kan iedereen gebruik maken van de kortingscodes & acties op Gezondheidsnet Voordeel?
Kortingscodes en acties die worden getoond op Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl zijn gratis en voor iedereen. Je hoeft niet ingelogd te zijn om de kortingscodes te kunnen gebruiken. Maar indien je een account hebt op Gezondheidsnet Voordeel profiteer je wel van EXTRA korting! Je ontvangt namelijk van ons extra korting over de waarde van je online aankopen in je tegoed!

De kortingscode werkt niet. Wat nu?
Werkt een kortingscode die op deze website is vermeld niet? Laat het ons weten. Jouw feedback helpt ons om de website en de vermelde kortingscodes up-to-date te houden. Kortingscodes die zijn verlopen of niet werken, kun je aan ons doorgeven.

Betalingen

Wanneer kan ik uitbetaling aanvragen?
Je kunt uitbetaling aanvragen als het totale tegoed in je account €5,- of meer bedraagt. In het totale tegoed worden alleen aankopen meegerekend die de status goedgekeurd hebben. Je bent niet verplicht om je tegoed direct te laten uitbetalen zodra je het minimum uitbetalingbedrag hebt bereikt. Je kunt het ook laten staan in je account en pas bij een hoger bedrag laten uitbetalen. Tegoeden komen enkel te vervallen als je gedurende een aaneengesloten periode van meer dan 1 jaar niet actief bent geweest op Gezondheidsnet Voordeel of in het geval van misbruik. Opgebouwde goedgekeurde tegoeden worden overgemaakt naar een bankrekening die bij een Nederlandse bank geregistreerd is.

Worden er kosten in rekening gebracht als ik uitbetaling aanvraag?
Ja, voor de uitbetaling van een tegoed wordt €0,75 administratiekosten in rekening gebracht. Deze kosten worden in mindering gebracht op het uit te betalen tegoed.

Is er een minimum uitbetalingbedrag?
Ja, uitbetaling is mogelijk zodra je tegoed €5,- of meer bedraagt. In het totale tegoed worden alleen aankopen meegerekend die de status goedgekeurd hebben. Voor tegoeden tot €5,- kan geen uitbetaling worden aangevraagd.

Hoe lang duurt het voordat ik het tegoed op mijn bankrekening heb staan?
Aanvragen van een uitbetaling worden binnen een week verwerkt. Binnen enkele dagen na verwerking van de aanvraag wordt het tegoed bijgeschreven op de bankrekening van de gebruiker.

Ik heb een uitbetaling aangevraagd, maar mijn tegoed nog niet ontvangen. Hoe kan dat?
De termijn voor het verwerken van een aanvraag is maximaal 1 week. Is deze termijn verstreken en is het tegoed nog niet bijgeschreven op je rekening? Neem dan contact met ons op en wij proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

Technische vragen

Heb ik speciale software nodig om Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl te gebruiken?
Nee, voor het gebruik van Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl is geen speciale software nodig. Alleen een computer met internetverbinding.

Wat zijn cookies en waarom moet ik ze activeren in mijn webbrowser?
Cookies zijn kleine tekstbestandjes die worden opgeslagen op de computer van de gebruiker. Ze registreren welke pagina's op Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl.nl de gebruikers bekijken. Gezondheidsnet Voordeel maakt gebruik van Google Analytics om een inzicht te krijgen in het gedrag van gebruikers om hiermee de gebruiksvriendelijkheid te verbeteren. Zonder cookies is registratie van je aankopen niet mogelijk en kunnen wij geen korting geven. 

Waarom gebeurt er niets als ik klik op de link naar een webwinkel?
De website van de aangesloten shop opent in een nieuw browservenster. Kijk in de balk bovenin het scherm of de webwinkel is geopend. Is de website niet geopend in een nieuw browservenster, dan komt dat waarschijnlijk doordat er een pop-up blocker is geïnstalleerd op je PC. Verwijder de pop-up blocker in je browser of voeg Gezondheidsnet.voordeelplatform.nl toe aan 'vertrouwde websites'. Tegenwoordig hebben ook veel toolbars een ingebouwde pop-up blocker, zoals sommige versies van de Google Toolbar. Zet de pop-up blocker in de toolbar uit om gebruik te kunnen maken van Gezondheidsnet Voordeel.